wielkopolskie

  

Pociąg Widmo

Parowozownia Muzeum Jarocin *** 29.05.2016 *** Powstanie parowozowni związane jest z otwarciem linii kolejowych: Oleśnica  Gniezno (1875r.), Poznań-Kluczbork (1876r.). Powstały wtedy obiekty parowozowni z warsztatami naprawy parowozów i wagonów. W 1910 roku znajdowały się tu 22 zadaszone stanowiska postojowe, zasieki węglowe, wieża wodna (za halą), także trójkąt torowy. W 1939 roku stacjonowało tu 47 parowozów. W czasie wojny halę rozbudowano do 28 stanowisk. Powstał rurociąg wodny ze stacji pomp przy moście kolejowym w Orzechowie (16 km) do wieży ciśnień. Już po wojnie zamontowano 22 metrową obrotnicę. Zmieniony i podniesiony został dach hali. Zmieniono bramy wjazdowe. Obiekt wyposażony był w 4 dźwigi do nawęglania i 5 żurawi wodnych. Wiosną 1992 roku wycofano z użytkowania parowozy. W 1994 roku po zerwaniu przez wiatr dachu odbudowano tylko sześć stanowisk. Resztę rozebrano. W 2007 roku związało się Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej z siedzibą w Jarocinie mające obecnie tu siedzibę. W murach dawnej parowozowni funkcjonuje również muzeum taboru kolejowego. *** Copyright 2016 GregKmk

Autor: GregKmk

Ocena:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 13 Odsłon: 1547
Twoja ocena: DobreBardzo dobre
Tagi: kolej

wielkopolskie

województwo

Skomentuj

Elevate your crypto experience with the keplr wallet app. Manage your digital assets securely and seamlessly explore the Cosmos ecosystem with ease!
блекспрут зеркало блекспрут зеркало блекспрут ссылкаблекспрут ссылка blacksprut blacksprut