opolskie

  

Krapkowice - Dawny most kolejowy

Zniszczony w czasie powodzi w 1997 roku most kolejowy w Krapkowicach. Obecnie pełni rolę kładki. Most kolejowy został zbudowany w roku 1887. Linia kolejowa na moście przestała funkcjonować po powodzi w 1997 r. Dzięki upartym staraniom gminy most został odbudowany z pieniędzy państwowych, ale już bez szyn - jako kładka dla pieszych. Linia kolejowa nr 306 rozpoczyna(ła) swój bieg na stacji Gogolin, natomiast jej koniec umiejscowiony jest na stacji Prudnik. Jest to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana. Linia na całym odcinku jest położona na terenie województwa opolskiego. Obecnie linia jest nieczynna, a tory jej zostały częściowo rozebrane. Historia linii - Linia kolejowa nr 306 Gogolin - Prudnik 22 października 1896 roku - otwarcie linii na odcinku Biała Prudnicka - Prudnik, 4 grudnia 1896 roku - otwarcie odcinka Gogolin - Biała Prudnicka, 1 października 1991 roku - zamknięcie linii dla ruchu osobowego, 1 lipca 1997 roku - zawalenie się w wyniku powodzi mostu na rzece Odrze na odcinku Krapkowice - Krapkowice Otmęt, 1 lipca 1997 roku - zamknięcie linii dla ruchu towarowego odcinka Gogolin - Krapkowice, 28 listopada 2005 roku - zamknięcie linii dla ruchu towarowego odcinka Krapkowice - Prudnik, 30 czerwca 2006 roku - rozbiórka linii na odcinku od Gogolina do mostu na rzece Odrze, 9 maja 2007 roku - rozbiórka linii na odcinku od mostu na rzece Odrze do stacji Krapkowice. 2015 - nowe tory dla wojska na linii 306 Prudnik-Krapkowice

Autor: Martin M

Ocena:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 13 Odsłon: 1149
Twoja ocena: DobreBardzo dobre
Tagi: mosty

opolskie

województwo

Skomentuj

Elevate your crypto experience with the keplr wallet app. Manage your digital assets securely and seamlessly explore the Cosmos ecosystem with ease!
блекспрут зеркало блекспрут зеркало блекспрут ссылкаблекспрут ссылка blacksprut blacksprut