Morze Bałtyckie

  

Morze Bałtyckie. Kontenerowiec

Podczas żeglugi na pełnym morzu każde spotkanie ze statkiem jest wydarzeniem samym w sobie. Zawsze zadziwia fakt, jak na tak wielkiej przestrzeni mogły spotkać się tak niewielkie jednostki

Autor: Szymon Narożniak

Ocena:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 13 Odsłon: 4021
Twoja ocena: DobreBardzo dobre
Tagi: statki

Morze Bałtyckie

kraina

Bałtyk to morze pełne sprzeczności. Z jednej strony często nazywany jest morzem śródziemnym północnej Europy, z drugiej zaś strony to jeden z najbardziej zanieczyszczonych akwenów na świecie. Choć chlubi się wspaniałymi plażami, jednymi z najpiękniejszych na naszym kontynencie, to niestety strefa klimatu umiarkowanego, w której jest położony raczej odstrasza od niego turystów głodnych słonecznych kąpieli i wody o temperaturze przekraczającej 20 stopni Celsjusza.

Bałtyk jest morzem stosunkowo płytkim - głębia położona najbliżej Polski (Głębia Gdańska) liczy zaledwie 118 m.  Najpłycej jest przy ujściu Wisły do Zatoki Gdańskiej, gdzie niesione przez rzekę osady tworzą niebezpieczne dla żeglugi mielizny.

Inną istotną cechą Morza Bałtyckiego jest jego niskie zasolenie - wynoszące średnio ok. 7 proc. (choć zimą w Zatoce Gdańskiej potrafi ono spaść nawet do 0,78 proc.). 

Z żeglarskiego punktu widzenia Bałtyk to dość trudny akwen. Zaliczany jest do mórz burzliwych, a jego fale są krótkie i strome. Typowa wysokość fali na Bałtyku wynosi 5 metrów, ale w czasie bardzo silnych sztormów przekracza nawet 10 metrów. Ponieważ Morze Bałtyckie zamarza tylko podczas wyjątkowo srogich zim nadaje się do żeglowania także o tej porze roku.

Skomentuj

Elevate your crypto experience with the keplr wallet app. Manage your digital assets securely and seamlessly explore the Cosmos ecosystem with ease!
блекспрут зеркало блекспрут зеркало блекспрут ссылкаблекспрут ссылка blacksprut blacksprut