dolnośląskie

  

kolejny przepust w Dzikowcu

Kolej Sowiogórska powstała w pierwszych latach XX wieku na trasie Dzierżoniów- Ścinawka Średnia. Olbrzymie koszty budowy tej stosunkowo krótkiej trasy wynikały z ukształtowania terenu przez który przebiegała. Wykuto w skałach kilka wąwozów, zbudowano kilka wiaduktów, usypano wiele nasypów. Największym problemem była różnica wysokości i związane z nią strome podjazdy i zjazdy. Na newralgicznym odcinku w Srebrnej Górze zastosowano trzecią, zębatą szynę. Wielkie koszty eksploatacyjne, małe zyski z przewozu ludzi i towarów oraz szalejący kryzys w latach trzydziestych ubiegłego wieku spowodowały że zamknięto trasę i rozebrano tory w 1934 roku.

Autor: Artur74

Ocena:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 13 Odsłon: 3103
Twoja ocena: DobreBardzo dobre

dolnośląskie

województwo

Skomentuj

Stałe punkty jak wiadukty czy przepusty pomagają na mapach wykreślić sobie przebieg kolei. W wielu miejscach trzeba mieć bujną wyobraźnię żeby skojarzyć sobie że akurat tu jechał pociąg. Linia została zlikwidowana jeszcze przed wojną więc czas i ludzie robią swoje...
Autor: Artur74
Dodano: 2014-01-29 22:58:50
Z tego co wiem to nie ma niestety. Tylko o niektórych obiektach się pamięta, a mogłaby być z całej linii niezła atrakcja turystyczna jak np.: w wąskotorówka w Żnin-Wenecja-Biskupin-Gąsawa lub Kolejka Bieszczadzka.
Autor: Dariusz Żuk
Dodano: 2014-01-28 14:14:22
Czy jest tam jakiś sensowny szlak wzdłuż tej kolei?
Dodano: 2014-01-28 12:44:47
Elevate your crypto experience with the keplr wallet app. Manage your digital assets securely and seamlessly explore the Cosmos ecosystem with ease!