Już w kwietniu 1913 r., toruńska prasa donosiła, że wybudowany zostanie pomost dla pieszych oraz dla wozów zmotoryzowanych i konnych, nad torami między Dworcem Miasto a Dworcem Mokre (dziś Wschodnim) w Toruniu. Pomost miał połączyć dwie równoległe ulice, biegnące wzdłuż torów po obu ich stronach: Schwerina (Schwerienstrasse - dziś jest to ulica Batorego) i Królewską (obecnie ul. Chrobrego). W połowie 1914 r. przejście zostało oddane do użytku, ale tylko piesi mogli i nadal mogą z tej kładki korzystać. Po przebudowie w latach sześćdziesiątych XX w., GARBATY MOSTEK jak się powszechnie określa tę kładkę przez tory nie odział się w dawny wygląd szkoda, bo był prawdziwym dziełem sztuki. Obecnie żaden z projektantów i budowniczych nie powraca do piękna, jakie otaczało nas przed laty, wszyscy chwytają się prostoty, może przede wszystkim ze względu na oszczędności?
Autor: Lech Kadlec
Skomentuj