Zniszczony w czasie powodzi w 1997 roku most kolejowy w Krapkowicach. Obecnie pełni rolę kładki. Most kolejowy został zbudowany w roku 1887. Linia kolejowa na moście przestała funkcjonować po powodzi w 1997 r. Dzięki upartym staraniom gminy most został odbudowany z pieniędzy państwowych, ale już bez szyn - jako kładka dla pieszych. Linia kolejowa nr 306 rozpoczyna(ła) swój bieg na stacji Gogolin, natomiast jej koniec umiejscowiony jest na stacji Prudnik. Jest to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana. Linia na całym odcinku jest położona na terenie województwa opolskiego. Obecnie linia jest nieczynna, a tory jej zostały częściowo rozebrane. Historia linii - Linia kolejowa nr 306 Gogolin - Prudnik 22 października 1896 roku - otwarcie linii na odcinku Biała Prudnicka - Prudnik, 4 grudnia 1896 roku - otwarcie odcinka Gogolin - Biała Prudnicka, 1 października 1991 roku - zamknięcie linii dla ruchu osobowego, 1 lipca 1997 roku - zawalenie się w wyniku powodzi mostu na rzece Odrze na odcinku Krapkowice - Krapkowice Otmęt, 1 lipca 1997 roku - zamknięcie linii dla ruchu towarowego odcinka Gogolin - Krapkowice, 28 listopada 2005 roku - zamknięcie linii dla ruchu towarowego odcinka Krapkowice - Prudnik, 30 czerwca 2006 roku - rozbiórka linii na odcinku od Gogolina do mostu na rzece Odrze, 9 maja 2007 roku - rozbiórka linii na odcinku od mostu na rzece Odrze do stacji Krapkowice. 2015 - nowe tory dla wojska na linii 306 Prudnik-Krapkowice
Autor: Martin M
Skomentuj